۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
واحد پژوهش
تمدید ثبت نام طرح دستیار فناوری ویژه دانشجویان

ثبت نام طرح دستیار فناوری ویژه عموم دانشجویان در دوره های کارشناسی، ‌ارشد و دکترا تا 25 خرداد 1401 تمدید شد.

در این طرح، دانشجویان یک دوره 6 ماهه مهارت آموزی و فعالیت فناورانه را در شرکت های فناور و دانش بنیان تجربه می‌کنند و به ازای 300 ساعت کار در طول 6 ماه، ماهیانه مبلغ 1، 2 و 3 میلیون تومان به ترتیب به دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پرداخت خواهد شد. کلیه حمایت مالی از طرف وزارت علوم و معاونت فناوری ریاست جمهوری در اختیار پارک علم و فناوری استان (شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان) قرار می‌گیرد تا در پایان طرح به صورت یکجا به دانشجویان پرداخت گردد.

دانشجویان کارشناسی پس از پایان نیم سال ششم، کارشناسی ارشد پس از نیم سال دوم، و دانشجویان دکترا پس از پایان نیم سال چهارم می توانند جهت شرکت در طرح اقدام نمایند.

اهم اهداف این طرح بدین شرح است:

 

     1.    فراهم شدن زمینه فراگیری بخشی از توانایی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار برای دانشجویان در طول دوران تحصیل

     2.    هموار شدن بکارگیری دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری

     3.    6 ماه فرصت کارآموزی در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور

     4.    کسب امتیازات گوناگون توسط شرکت‌های فناور از سمت پارک علم و فناوری

     5.    فرصت انتخاب رایگان و هوشمند مدیران و کارکنان آینده شرکتها از دانشجویان مستعد و واجد شرایط

 
 دانشجویان علاقمند با مراجعه به سایت http://www.parkintern.ir و ثبت نام در سامانه و سپس ورود به آن می توانند جهت شرکت در طرح اقدام نمایند. زمان فعال شدن فراخوان 1 خرداد 1401 است و تا آن زمان توصیه میشود دانشجویان با استفاده از گزینه های موجود در سایت مذکور و مطالعه آیین نامه آیین نامه دستیار فناوری ، به طور دقیق تر با گردش کار طرح آشنا شوند.  
 

مدارک مورد نیاز برای تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه، شامل :کارت ملی، کارت دانشجویی، فایل رزومه، و مجوز شرکت در طرح (پیوست2) میباشد. مجوز شرکت در طرح به امضای خود دانشجو، استاد راهنما (مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا) یا مشاور (مقطع کارشناسی)، معاون آموزشی دانشکده و معاون پژوهشی دانشگاه نیاز دارد. پارک علم و فناوری استان، بر اساس این مجوز شرکت دانشجویان را در این طرح تایید می‌نماید.

پذیرش، ارزیابی و کنترل فرآیند توسط پارکهای علم و فناوری انجام می‌شود، و پس از تایید درخواست دانشجویان متقاضی توسط پارک، ایشان در لیست شرکتها قرار میگیرند تا شرکتها با بررسی رزومه دانشجویان، دانشجوی مورد نیاز خود را دعوت به مصاحبه نمایند.

مصاحبه بصورت حضوری در شورای پذیرش پارک انجام می‌شود و پس از تایید در شورای پذیرش، کمیته ارزیابی (که شامل رییس پارک، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، و معاونین فناوری و پشتیبانی پارکها هستند) تایید نهایی را انجام می‌دهد.

در حین انجام طرح، در پایان هر ماه دانشجویان و شرکت ها بطور مجزا یکدیگر را ارزیابی می‌کنند (در پیوست 4 و 5 آیین نامه مشخص است)،و نتایج این ارزیابی به پارک علم و فناوری استان اعلام خواهد شد. ارزیابی ماهانه به پارک کمک می‌کند تا فعالیت دانشجویان در طول طرح را سنجیده و چنانچه همکاری شرکت و دانشجو در ماه اول مناسب سنجیده نشود، از ادامه همکاری جلوگیری نماید تا مانع از متضرر شدن طرفین (دانشجو/شرکت) گردد.

- آیین نامه دستیار فناوری

- فرم مجوز شرکت در طرح دستیار فناوری (پیوست 2)

 

تاریخ:
1401/03/21
تعداد بازدید:
1937
منبع:
امتيازدهي
ميانگين امتيازها:0 تعداد كل امتيازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal