رشته روابط عمومی




در منظومه دانش روابط عمومی، ارتباطات فقط مديريت ارتباطات سازماني نيست؛ بلکه راهی برای ساخت تصویر و اعتماد، ایجاد پیوند با جامعه و پاسخگویی به نیازهای سازمان و مردم است. روابط عمومی ابزاری راهبردي برای شفاف سازی، اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی در عصر رسانه های نوین به شمار می آید؛ عرصه ای که در آن زبان، فن مذاکره و مدیریت پیام نقشی کلیدی دارند.

رشته کارشناسی روابط عمومی، سفری است به عمق مفاهیم تعامل حرفه ای، تاثیرگذاری اجتماعی و هنر انتقال پیام؛ راهی برای شناخت، برنامه ریزی و اجرای ارتباطات اثربخش در جهان متغیر امروز.



درباره رشته


روابط عمومی دانشی میان رشته ای و کاربر دیاست که اصول ارتباطات ، جامعه شناسی، روانشناسی اجتماعی، فن بیان و مهارت های رسانهای را در خدمت توسعه و حفظ تصویر مثبت سازمان به کار میگیرد. دانشجویان در این رشته می آموزند چگونه پل ارتباطی کارآمدی میان سازمان، مردم و رسانه ها برقرار كردهو با تعامل و تفاهم با ذي نفعان در جهت تحقق اهداف متعالي سازماني، نقش فعالي درطراحی، اجرا و ارزیابی کمپین ها و رویدادهای سازمانی داشته باشند.

مقطع کارشناسی روابط عمومی با هدف پرورش متخصصانی تدوین شده است که بتوانند از طریق ارتباط هوشمند، تولید محتوای مؤثر و مدیریت بحران، منافع و اعتبار سازمان ها را حفظ و ارتقا دهند. آموزش این دوره شامل مباحث علمی و مهارتی همچون نگارش خبری، مدیریت رویداد، تبلیغات و استفاده از شبکه های اجتماعی است تا فارغ التحصیلان آماده حضور در فضای حرفه ای ارتباطات شوند.



مهارتها


دانشجویان این رشته تا پایان دوره کارشناسی به مهارتهایي همچون مدیریت ارتباطات سازماني، نگارش حرفه ای (خبری، بیانیه های رسانه ای، گزارش ها و مقالات)، برنامه ریزی و اجرای کمپین های تبلیغاتی و اطلاع رسانی،مدیریت بحران ارتباطی، افکارسنجی و رفتارشناسی مخاطب، کار با رسانه های دیجیتال،شبکه های اجتماعی و طراحی پیام هاي ارتباطي، هماهنگی رویدادها، نمایشگاه ها،جشنواره ها و برگزاری سمینارها، تحلیل و سنجش افکار عمومی و تاثیرگذاری پیام هاو... مجهز مي شوند.



دروس رشته


از جمله دروس مهم و کاربردی کارشناسی روابط عمومی میتوان به این مباني ارتباط جمعي، مباني سازمان و مديريت، اصول و فنون مذاکره، مبانی روابط عمومی، نگارش خبری و اطلاع رسانی، جامعه شناسی فرهنگی، روانشناسی اجتماعی،  رفتار سازمانی، مدیریت رویداد وافکار عمومی، مديريت تبلیغات و... است.



بازار کار


فارغ التحصیلان این رشته با توجه به نیازروزافزون سازمان ها به ارتباطات مؤثر، فرصت های شغلی متنوعی در اختیار دارند. مدیر یا کارشناس روابط عمومی در سازمانهای دولتی و خصوصی،  مشاور ارتباطات و تبلیغات، کارشناس رسانه و تولیدمحتوا، مسئول اطلاع رسانی در شرکت ها و روابط عمومی سازمانها، پژوهشگر افکارسنجی ومطالعات اجتماعی، برگزاری رویدادها و همایش های سازمانی، مدیر شبکه های اجتماعی، مسئول امور فرهنگی و... از مهم ترين مشاغل پيش روي فارغ التحصيلان اين رشته است.

 

دانش آموختگان این رشته با دسترسی به ابزارهای نوین ارتباطی و مهارتهای چند وجهی می توانند نقش تعیین کننده ای در ارتقا سطح تعامل سازمان و جامعه ایفا کنند و مسیر پیشرفت مورد نظر را برای خود و سازمان های متبوعشان  رقم بزنند.

تاریخ به‌روزرسانی: 1404/06/01
تعداد بازدید: 87