دفتر نظارت و ارزیابی مؤسسه آموزش عالی دانشپژوهانپیشرو
دفتر نظارت و ارزیابی در مؤسسه زیر نظر مستقیم رئیس مؤسسه، وظیفه نظارت و ارزیابی مستمر مؤسسه و تعیین میزان کسب موفقیت آن در ابعاد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را عهدهدار است.
بخشی از وظایف اصلی دفتر نظارت و ارزیابی به شرح ذیل میباشد:
بخش اول:کلیات
۱- تشکیل کمیته نظارت و ارزیابی بر اساس آییننامه مصوب
۲- کشف چالشها، فرصتها و تهدیدها در مؤسسه
۳- کمک به تدوین برنامههای دراز مدت مؤسسه و نظارت بر حسن اجرای آنها
۴- جمعآوری و به روز بودن کلیه آمارهای مؤسسه و تجزیه و تحلیل آنها
۵- تهیه گزارشهای مدون ماهیانه برای ریاست مؤسسه از نقاط ضعف و قوت مؤسسه
۶- ایجاد زمینههای لازم برای تبدیل مؤسسه به دانشگاه
۷- ارائه پیشنهادهای لازم به شورای مؤسسه و شورای آموزشی در جهت ارتقاء مؤسسه
۸- نظارت بر حسن اجرای آیین نامهها و بخش نامههای ابلاغی از سوی مراجع ذیصلاح
بخش دوم:
۹- اطلاع دقیق از جزئیات آییننامه جدید مدیریت مؤسسات آموزش عالی
۱۰- نظارت بر حسن انجام این آییننامهها
۱۱- نظارت بر درست بودن اعضای هر شورا
۱۲- نظارت بر تشکیل منظم شوراها و اطمینان از مستند بودن صورت جلسات مربوطه
۱۳- نظارت بر حسن انجام وظایف محوله برای مدیران و شوراها
بخش سوم:
۱۴- نظارت بر جذب هیات علمی با کیفیت
۱۵- نظارت بر پیگیری امور مربوط به هیات علمی مؤسسه اعم از مجوز علمی، گزینش عمومی، ترفیع سالانه، تبدیل وضعیت و ارتقاء
۱۶- نظارت بر کامل بودن پرونده اساتید هیات علمی و مدعو و اقدام به موقع برای هر مرحله از استخدام اعضای هیات علمی
۱۷- نظارت بر ارزیابی دانشجویان از اساتید و گزارش به شورای آموزشی از طریق معاون آموزشی
۱۸- تهیه گزارش مربوط به کیفیت آموزشی مؤسسه براساس الگوهای تنظیم شده از سوی شورای نظارت و ارزیابی آموزشی کشور
۱۹- ارزیابی روش تدریس اعضاء هیات علمی و اساتید مدعو مؤسسه و تلاش در جهت انتخاب مناسبترین روش تدریس برای هر موضوع درسی
۲۰- پیشنهاد برگزاری دورهها و کارگاههای آموزشی برای اعضاء هیات علمی در جهت ارتقای کیفیت آموزشی
۲۱- نظارت بر انجام رسیدگی به اعتراضات توسط اعضاء هیات علمی
بخش چهارم:
۲۲- تهیه و تدوین شاخصهای لازم برای ارزیابی اثر بخشی بخشهای مختلف مؤسسه
۲۳- ارزیابی ادواری واحدهای مختلف مؤسسه و ارائه نتایج حاصل از ارزیابی به مراکز تصمیمگیری و مراجع ذیربط
۲۴- بازدید سرزده و بدون اطلاع قبلی از بخشهای مختلف مؤسسه
۲۵- ارزیابی عملکرد مدیران و کارمندان با نظرخواهی از دانشجویان به صورت موردی و در گردهماییها
۲۶- ارائه پیشنهادها و راه کارهای لازم با هماهنگی معاون مالی و اداری به شوراهای مربوط در جهت افزایش رضایتمندی و کاهش شکایات دانشجویان از بخشهای مختلف
۲۷- نظارت بر استخدام نیروی انسانی کارآمد و کیفی