دفتر نظارت و ارزیابی

دفتر نظارت و ارزیابی مؤسسه آموزش عالی دانش­‌پژوهان­‌پیشرو
 
دفتر نظارت و ارزیابی در مؤسسه زیر نظر مستقیم رئیس مؤسسه، وظیفه نظارت و ارزیابی مستمر مؤسسه و تعیین میزان کسب موفقیت آن در ابعاد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را عهده‌دار است.

بخشی از وظایف اصلی دفتر نظارت و ارزیابی به شرح ذیل می‌باشد:

بخش اول:کلیات

۱- تشکیل کمیته نظارت و ارزیابی بر اساس آیین‌نامه مصوب

۲- کشف چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها در مؤسسه

۳- کمک به تدوین برنامه‌های دراز مدت مؤسسه و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها

۴- جمع‌آوری و به روز بودن کلیه آمارهای مؤسسه و تجزیه و تحلیل آن‌ها

۵- تهیه گزارش‌های مدون ماهیانه برای ریاست مؤسسه از نقاط ضعف و قوت مؤسسه

۶- ایجاد زمینه‌های لازم برای تبدیل مؤسسه به دانشگاه

۷- ارائه پیشنهادهای لازم به شورای مؤسسه و شورای آموزشی در جهت ارتقاء مؤسسه

۸- نظارت بر حسن اجرای آیین نامه‌ها و بخش نامه‌های ابلاغی از سوی مراجع ذی‌صلاح

بخش دوم:

۹- اطلاع دقیق از جزئیات آیین‌نامه جدید مدیریت مؤسسات آموزش عالی

۱۰- نظارت بر حسن انجام این آیین‌نامه‌ها

۱۱- نظارت بر درست بودن اعضای هر شورا

۱۲- نظارت بر تشکیل منظم شوراها و اطمینان از مستند بودن صورت جلسات مربوطه

۱۳- نظارت بر حسن انجام وظایف محوله برای مدیران و شوراها

بخش سوم:

۱۴- نظارت بر جذب هیات علمی با کیفیت

۱۵- نظارت بر پیگیری امور مربوط به هیات علمی مؤسسه اعم از مجوز علمی، گزینش عمومی، ترفیع سالانه، تبدیل وضعیت و ارتقاء

۱۶- نظارت بر کامل بودن پرونده اساتید هیات علمی و مدعو و اقدام به موقع برای هر مرحله از استخدام اعضای هیات علمی

۱۷- نظارت بر ارزیابی دانشجویان از اساتید و گزارش به شورای آموزشی از طریق معاون آموزشی

۱۸- تهیه گزارش مربوط به کیفیت آموزشی مؤسسه براساس الگوهای تنظیم شده از سوی شورای نظارت و ارزیابی آموزشی کشور

۱۹- ارزیابی روش تدریس اعضاء هیات علمی و اساتید مدعو مؤسسه و تلاش در جهت انتخاب مناسب‌ترین روش تدریس برای هر موضوع درسی

۲۰- پیشنهاد برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای اعضاء هیات علمی در جهت ارتقای کیفیت آموزشی

۲۱- نظارت بر انجام رسیدگی به اعتراضات توسط اعضاء هیات علمی

بخش چهارم:

۲۲- تهیه و تدوین شاخص‌های لازم برای ارزیابی اثر بخشی بخش‌های مختلف مؤسسه

۲۳- ارزیابی ادواری واحدهای مختلف مؤسسه و ارائه نتایج حاصل از ارزیابی به مراکز تصمیم‌گیری و مراجع ذی‌ربط

۲۴- بازدید سرزده و بدون اطلاع قبلی از بخش‌های مختلف مؤسسه

۲۵- ارزیابی عملکرد مدیران و کارمندان با نظرخواهی از دانشجویان به صورت موردی و در گردهمایی‌ها

۲۶- ارائه پیشنهادها و راه کارهای لازم با هماهنگی معاون مالی و اداری به شوراهای مربوط در جهت افزایش رضایتمندی و کاهش شکایات دانشجویان از بخش‌های مختلف

۲۷- نظارت بر استخدام نیروی انسانی کارآمد و کیفی


تاریخ به‌روزرسانی: 1402/12/16
تعداد بازدید: 1030